SORTIDA AL POU DEL GLAÇ

​En la tercera sortida vam partir de les Bodegues de l’Oller de Mas de Manresa, només sortir vam seguir pels camins entre els camps de vinyes, després seguíem el recorregut de la riera, més tard el vam creuar, escassos metres  vam visitar el pou de Glaç, on ens vam aturar uns 15mins per visitar-lo, ens van explicar la utilitat del pou etc...., aquell pou servia com a congelador/nevera, allà s’hi emmagatzemava el gel de la següent forma:

Posaven una capa de gel i just a sobre un capa de palla i així repetitivament. El motiu per el qual es feia servi aquest mètode es perquè el gel no es desfés.

Allà vam iniciar l’ascens de la muntanya i per aquell camí vam arribar al cim on vam parar uns 30 minuts per esmorzar.

Després d’aquesta parada, vam emprendre la ruta de nou per començar la tornada cap al Oller del Mas baixant per la serra de Mont lleó, la mateixa muntanya que vàrem pujar, ens vam dirigir cap a la urbanització el Cornet. Uns metres mes endavant vam tenir que creuar de nou una riera, en vam descalçar per poder creuar-lo i seguir amb la ruta.

Arribat aquell punt de la ruta vam anar mes directes en direcció l’Oller del Mas, vam caminar durant 1 hora fins arribar al últim riu que creuar, per emprendre el camí en direcció a l’entrada del Oller del Mas per finalitzar la ruta que va tindre una llargada de uns 10 kilòmetres aproximadament. Vam fer els estirament finals per descarregar la tensió muscular.

RUTA AMB PUNTS D'INTERÈS.

Cliqui la imatge per anar a veure els punt d'interès

Oller del Mas: Tot és espectacular a Oller del Mas: des de la finca de 400 hectàrees amb excel·lents vistes a Montserrat fins al celler, instal·lat al castell familiar del segle X i construït l'any 2003 per la família Margenat (hereva i conservadora de la història dels Oller), a més de la maquinària més moderna importada de les regions vinícoles franceses.

La filosofia d'Oller del Mas s'acosta a la dels típics vins de chateau d'alta qualitat. Per això només elaboren una tirada limitada d'ampolles sota les marques Arnau Oller i Bernat Oller, seleccionant moltíssim el raïm que cullen a les 35 hectàrees de vinya ecològica que conreen, plantades amb les varietats negres merlot, ull de llebre i cabernet sauvignon, i la blanca macabeu. Els ceps van ser plantats uns vint anys enrere (de mitjana) i fins a la collita de l'any 2004 no van començar l'elaboració pròpia.

Els visitants que s'acostin fins a Oller del Mas podran conèixer el recinte del castell, així com les vinyes i el celler. La gran extensió de la finca pot ser recorreguda en bicicleta o a cavall i organitzen activitats a mida per a grups així com visites teatralitzades i visites tècniques per a professionals del sector. Durant l'època de verema ofereixen la possibilitat de conèixer el procés de collita durant la nit i seguir de prop l'entrada del raïm al celler i el procés de selecció del fruit. També disposen de camp de pitch and putt, piscina, dues pistes de pàdel i un restaurant on es poden celebrar casaments i festes familiars.